Online reserveren

_AU App Installatie

Leden die de AllUnited ClubApp al gebruiken

Tennis- of padelbaan reserveren en afhangen

Gebruik vanaf vandaag de  "AllUnited Baan Reserveren"- knop hieronder.

Beter nog: Installeer de AllUnited ClubApp op je SmartPhone. Download de app via de Apple Appstore of Google Play.

clubapp logo.JPG 

Gebruik je deze reserveer- en afhangmethode voor de eerste keer, lees dan vooraf de Algemene Regels en Instructies (inclusief filmpjes) onder de knop.

Werkt er iets niet of heb je vragen, klik dan eerst op de balk: Veel gestelde vragen onderaan dit artikel. Staat het antwoord er niet bij of heb je een andere vraag, stuur dan een bericht naar ict@ultciduna.nl

AllUnited Baan Reserveren

Algemene Regels

  • Ieder lid mag maximaal 2 reserveringen hebben in het systeem. Een reservering vervalt nadat de speeltijd (+ verplichte wachttijd van 10 minuten) verlopen is. Dit is erg handig als je bv 1x per week een vast groepje hebt waarmee je speelt en je daarnaast vandaag of morgen met een vriend(in), als invaller of met je kinderen wilt spelen.
  • Zolang de coronamaatregelen van kracht zijn, geldt nog steeds de speelduur van 60 minuten, ongeacht enkel- of dubbelspel. Na de coronacrisis zal dit worden aangepast naar de oude waarden van 30 minuten voor enkelen en 60 minuten voor dubbelen.
  • Een baanreservering kan alleen gemaakt worden als je je speelpartner(s) ook meeneemt in de reservering, dus als je hun namen ook invult. LET OP: dit is anders dan je bij het oude systeem gewend bent.
  • Elke reservering wordt automatisch per e-mail en in de ClubApp bevestigd aan alle spelers. 
    Een reservering is ook voor iedere speler zichtbaar in de ClubApp zelf.
  • Blijkt na reservering dat iemand is verhinderd, dan kun je die persoon vervangen door een ander lid van ULTC-Iduna. LET OP: Bij een single moet je eerst de vervanger erbij zetten en vervolgens degene die verhinderd is, verwijderen. Dit werkt alleen via ClubApp, niet via de link op de website Daar heb je geen andere keuze dan het verwijderen van de reservering en een nieuwe aanmaken.
  • Op het park word je geacht je reservering te bevestigen op het afhangbord, anders vervalt je reservering en kan een ander lid je baan claimen. Je hoeft daarbij niet te wachten totdat iedereen er is. Zodra je aankomt kun je je pasje door de lezer halen. Het afhangbord zal dan je aanwezigheid registreren. Pas als de groep compleet is, wordt de baan definitief bevestigd.
    Leden die gebruik maken van een alternatieve pas omdat ze hun KNLTB-pas kwijt zijn of omdat deze beschadigd is, moeten een nieuwe pas aanvragen. Alternatieve passen werken niet meer in het nieuwe systeem. Een nieuwe KNLTB-pas aanvragen kan via de ledenadministratie. Stuur daartoe een bericht naar leden@ultciduna.nl.
  • Kun je onverhoopt niet spelen, dan graag je reservering annuleren zodat anderen van de baan gebruik kunnen maken.
  • Mocht je na je speeltijd een baan leeg zien liggen dan kun je proberen hem via de ClubApp of de website te reserveren (met inachtneming van de 10 minuten wachttijd). Lukt dit niet dan mag je hierop spelen zonder af te hangen totdat je door eerstvolgende reserveerders wordt afgehangen. 
  • Is er geen baan vrij dan verzoeken we je het park te verlaten en niet te gaan wachten op een vrijkomende baan. We volgen hierin nog steeds de coronaregels. 
  • LET OP: het meenemen van introducees is gedurende de coronacrisis niet toegestaan.
    Na de coronacrisis zal ieder lid maximaal 3x een gratis een introducee kunnen toevoegen aan zijn of haar reservering en bevestiging. Als dit maximum bereikt is zal het systeem een 4e poging blokkeren. 

Reserveren via de  AllUnited ClubApp (de meest makkelijke en gebruiksvriendelijke methode).

  • Download de AllUnited ClubApp via de Appstore of Google Play.
  • Log in met je e-mailadres en een zelf aan te maken wachtwoord.
    LET OP: Wanneer dit e-mailadres in de ledenadministratie meerdere keren voorkomt, bijvoorbeeld bij een ouder en kind of bij partners, dan wordt er één account aangemaakt in de ClubApp met verschillende inlognamen. Het is dan noodzaak om de inloggegevens binnen het gezin met elkaar te delen. Je kunt vervolgens in de ClubApp van inlognaam wisselen.
    Mocht het niet lukken in te loggen via je e-mailadres dan staat er wellicht geen of een ander (oud) e-mailadres in de ledenadministratie. Stuur dan vanuit het juiste emailadres een bericht naar ict@ultciduna.nl met het verzoek het emailadres in de ledenadministratie aan te passen.
  • Eenmaal ingelogd, vind je het keuzemenu onderaan het scherm, in overeenstemming met hoe de meeste multimedia apps dat tegenwoordig doen.
  • Configureer eventueel je privacy-instellingen.
  • Via Tennisbaan reserveringen kun je zelf een baan reserveren tot maximaal een week vooruit.
  • Klik op het plusje en tik vervolgens een deel van de naam van je medespeler. De rest wijst zich vanzelf.
  • Bekijk vooral dit filmpje over de werking van de ClubApp: Reserveren via de ClubApp.

Reserveren via de Website (Beperkt in functionaliteit)

  • Klik op de "AllUnited Baan Reserveren"-knop bovenaan deze pagina.
  • Log in met je bondsnummer en een zelf te kiezen wachtwoord (mag hetzelfde zijn als je gebruikt om op de website van Iduna in te loggen) om in de AllUnited Ledenmodule te komen. Mocht dit niet lukken dan staat er wellicht geen of een ander (oud) e-mailadres in de ledenadministratie. Stuur dan vanuit het juiste emailadres een bericht naar ict@ultciduna.nl met het verzoek het emailadres in de ledenadministratie aan te passen.
  • Ga naar "baan reserveren".
  • Kies je medespeler(s) door een deel van de naam in het lege vakje te tikken.
  • Klik vervolgens op overzicht en kies een dag en vervolgens een baan waarop je wilt spelen.
  • Klik in het volgende scherm op Reserveer.
  • Je kunt je reserveringen terugvinden onder de knop Mijn reserveringen en vervolgens bekijken.
  • Wil je een spelers vervangen dan kan dat hier alleen door de reservering te verwijderen en vervolgens opnieuw aan te maken (De AU-ClubApp biedt veel uitgebreidere mogelijkheden).

Reserveren op het park
Vanwege de coronamaatregelen is dit nog niet toegestaan.

Terug naar normaal
Na afloop van de coronacrisis zullen er verschillende aanpassingen worden gedaan in bv de speeltijd voor enkels en dubbels, het aantal banen dat voor Webreserveren beschikbaar is, het toelaten van introducees e.d.

Wil je alvast bekijken hoe het Afhangbord werkt als afhangen op het park weer mag, bekijk dan onderstaand filmpje en het overzichtsplaatje.

Afhangbord
Eerste vrije baan afhangen met keuze in Gravel, Smashcourt en Padel: Eerste vrije baan.
Baan reserveren via het baanoverzicht: Via Baanschema.

Overzichtsplaatje
Afhangbord.

Veel gestelde vragen

?: De Clubapp werkt niet goed, sommige functies werken niet naar behoren.
A: Oorzaak is dan meestal dat je niet de meest recente versie van de ClubApp gebruikt. Het is het beste om de ClubApp automatisch te laten bijwerken zodra er een nieuwere versie beschikbaar komt. Check daarvoor je instelling in Google Play of de App Store.

?: Ik kan niet inloggen in de AllUnited ClubApp.
A: Mocht dit niet lukken dan staat er wellicht geen of een ander (oud) e-mailadres in de KNLTB ledenadministratie. Stuur dan vanuit het juiste emailadres een bericht naar ict@ultciduna.nl met het verzoek het emailadres in de ledenadministratie aan te passen. 

?: Ik heb een wachtwoord aangemaakt toen ik de ClubApp installeerde. Daarna probeerde ik met dat nieuwe wachtwoord ook in te loggen via de website en dat lukt niet.
A: Dat klopt, de ClubApp en de ledenmodule op de website staan volledig los van elkaar. Je moet dus op beide plaatsen de procedure doorlopen om een wachtwoord aan te maken. Die mogen verschillend zijn, maar uiteraard ook hetzelfde.

?: Moet ik eerst inloggen op de website van ULTC-Iduna om van reserveren via de website gebruik te kunnen maken (de methode van het oude systeem)?
A: Nee dat hoeft niet, Omdat je voor het inloggen in de ledenmodule via de website nu je eigen wachtwoord moet creëren, hoef je niet meer eerst op de website in te loggen. LET OP: Het inloggen op de Website van ULTC-Iduna staat volledig los van het inloggen om in de Ledenmodule van ALLUnited te komen. 

?: Ik heb mijn emailadres in AllUnited verandert. Daarna probeer ik met mijn nieuwe emailadres in te loggen in de ClubApp, maar dat lukt niet.
A: Er zit een synchronisatievertraging van misschien wel een etmaal tussen veranderingen in AllUnited en de synchronisatie met de ClubApp, Beter is niet uit te loggen uit de ClubApp en te wachten tot de ClubApp je niet meer toelaat en dan je opnieuw te registreren met je nieuwe emailadres. Dit heeft geen invloed op eventueel gemaakte reserveringen.

?: Ik ben lid van 2 verenigingen en gebruik de AllUnited ClubApp al. Hoe kan ik ULTC-Iduna toevoegen
A: Ga naar het Menu en klik op je naam. Bijna onderaan heb je de keuze: Mijn Clubs en dan zoeken naar Clubs en tik daar ULTC-Iduna. Voeg onze club vervolgens toe. Zodra je opnieuw inlogt krijg je dan eerst een overzicht van je ingestelde verenigingen om te kiezen welke je op dat moment wilt gebruiken. LET OP: Bij beide verenigingen moet het emailadres exact gelijk zijn. Lukt het dan nog niet, probeer dan de app te verwijderen, cache te legen en dan de app opnieuw te installeren.

?: Ik kan geen baan reserveren en krijg de foutmelding: Reserveren helaas niet mogelijk. Door je club ingesteld limiet bereikt.
A: 3 mogelijkheden:
1. Je hebt al 2 reserveringen gemaakt. Dit is inderdaad het maximum wat ULTC Iduna tegelijkertijd toestaat.
2. Je probeert een baan te reserveren zonder iemand anders daarbij uit te nodigen. Dat is helaas niet meer toegestaan.
3. Je probeert een baan te reserveren op een dag dat alle banen gesloten zijn.

?: Ik probeer na 18:30 een padelbaan te reserveren maar dat lukt me niet.
A: Het bestuur heeft besloten dat na 18:30 een padelbaan alleen voor een dubbel gerserveerd mag worden. Vul dus aan tot 4 spelers.

?: Ik kan de reserveringstijd / datum van een eenmaal gemaakte reservering niet aanpassen.
A: Voorlopig kan dat alleen door een nieuwe reservering aan te maken (en de oude dus te verwijderen). De vraag ligt bij AllUnited om dit voor de toekomst aan te passen. 

?: Afhang bord "hangt" als ik de pasjes doorhaal.
A: Wacht na het rustig doorhalen van de pas totdat die ook werkelijk herkent is voordat je de volgende pas door de paslezer haalt. Zo krijgt het scherm de tijd om zijn werk goed te doen en voorkom je problemen. Tip: Wachten op elkaar is niet nodig als je een reservering hebt. Haal je pas door de paslezer zodra je op het park aankomt.

?: Mijn pas wordt niet herkend als ik mijn reservering op het afhangbord probeer te bevestigen.
A: Het kan zijn dat je pas beschadigd is of dat je probeert te bevestigen met een andere pas dan die van de KNLTB. In beide gevallen moet je een nieuwe pas aanvragen. Alternatieve passen werken niet meer in het nieuwe systeem. Een nieuwe KNLTB-pas aanvragen kan via de ledenadministratie. Stuur daartoe een bericht naar leden@ultciduna.nl.

?: Hoe kan ik mijn baanreservering eenvoudig naar mijn eigen agenda (bv Outlook) kopieren.
A: Zoek in het baanschema je reservering op (Oranje blokje), Klik erop en je krijgt de mogelijkheid hem aan je agenda toe te voegen.

?: Hoe kan ik mijn reservering aanpassen. Via Mijn reserveringen kan ik hem alleen maar annuleren
A: Tijd en datum aanpassen kan nog helemaal niet. Spelers aanpassen kan als je in het baanoverzicht je reservering opzoekt en erop klikt. Je reservering is herkenbaar aan de oranje kleur. LET OP: Heb je voor een Enkel gereserveerd dus met 2 spelers, dan moet je eerst de nieuwe speler toevoegen en dan pas de speler die niet kan verwijderen.
We hebben AllUnited verzocht het aanpassen van spelers, maar ook tijd en datum, mogelijk te maken via Mijn reserveringen. 

?: Ieder lid mag maximaal 2 reserveringen hebben in het systeem. Waarom kan ik die 2 reserveringen niet direkt achter elkaar plannen?
A: Tussen 2 reservingen zit een wachtijd van 10 minuten, juist om dit soort doorhangen te voorkomen en iedereen aan bod te laten komen. Omdat we, gedurende de coronacrisis met vaste tijdblokken van 1 uur werken komt het er in de praktijk op neer dat er altijd een uur tussen je 1e en 2e reservering moet zitten. 

?: Wat gebeurt er met mijn baan als ik te laat ben of helemaal niet kom?
A: Exact op het moment dat je speeltijd begint, vervalt je reservering en kunnen andere leden de baan reserveren. Het is natuurlijk wel zo netjes dat je als je helemaal niet kan, je de reservering op tijd annuleert zodat andere leden een reservering kunnen plaatsen. Zogenaamde NO-SHOWS willen we zoveel mogelijk beperken en daarom versturen wij de volgende dag een email naar hen die niet zijn komen opdagen (of niet bevestigd hebben) om te zien of er mogelijk technische problemen zijn die we wellicht lkunnen oplossen.